Alla inlägg under juli 2008

Av Catharina - 21 juli 2008 09:44

Japps, då var det återigen en ny vecka, måndagmorgon.. För ovanlighetens skull så känner jag mig utvilad, brukar alltid vara tvärtom tycker jag, brukar vara trött till tusen på måndagmornar..

Helgen har varit helt okay, för när jag kom hem på lunch på fredag så låg min säsong 1 av Grey's i brevlådan.. Så ni kan ju bara gissa vad jag har haft för mig med ihelgen.. =) Drog igenom den första skivan redan på fredagkväll =)


På lördagmorgon drog man iväg till Hede, var hundutställning och marknad där, hade ju ganska tur med vädret, var jättefint på morgonen när man vakna, så man hoppade i kjol och linne.. När vägen mot Hede började närma sig sin ände, började det molna på.. Skoj Skoj,, Hade ju inte med några andra kläder heller.. Men som mest var det varmt och skönt iaf..

Bellan hade en intessant dag iaf, så otroligt mycket hundar, tror det var 65-70 anmälda till utställningen.. Och sen var det ju mer därtill.. =)


Dom hade även Helikopeterturer där, 300:- för typ 6 minuter, det är 50 kronor minuten det, skaplig timpenning.. Haha.. Ja jag åkte iaf., Var skitskoj.. Såg hela Hede från ovan,, Sedan åkte han följde han ljusnan, snabbt, lågt och man låg nästan på sidan då Ljusnan svängde.. Var en otrolig upplevelse.. Blev helt fnittrig.. Mmm, verkligen värt pengarna..

Kommer att ladda upp lite bilder här sen med..


Peace Out.

Av Catharina - 18 juli 2008 10:49

Om exakt 3 veckor går man ännu ett år mot ålderdommen, det rullar på i vanlig fart och på fredag om 3 veckor blir man ju 22, usch det låter gammalt,, Börjar få ångest att man inte har gjort mer i sitt liv än vad man har.. Varit ute och rest mer, upplevt mer.. Är så avis på dig att du har varit i Nya Zeeland i flera månader, snorklat, surfat och verkligen levt, upplevt så mycket fint, en annan kultur, andra olika sorters djur än vad vi har här, jag vill jag med.. Men det är ju sånt som man bara inte tar för sig att göra..

Ska visserligen till Turkiet den 29:e augusti, men var är det i jämförelse med att bila ner till Nya Zeeland, tänk bara vad man ser på vägen ner..

Men men, Turkiet kommer inte bli helt fel heller, resan är ju redan betald, så det är bara fickpengar som behövs.. För detta SommarSverige kan man ju klara sig utan som det verkar, har varit en ren värdelös sommar vädermässigt.. Men vad spelar det för roll för mig ändå då,, Jobbar ju ändå hela sommaren..

Så glassa vid poolen och havet om en dryg månad ska bli gött.. =)

Av Catharina - 17 juli 2008 16:12

Hihi,,, Fick ett väldigt roligt mail nu när man är så down...





Hej Chatarina!

Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen nästkommande arbetsdag.

Det som levererats till dig är följande:
ArtikelnummerAntalBenämning20005674501DVD - Greys Anatomy - Sä






Och det innebär imorgon Fredag.. Helgen och Grey´s.. Kan inte bli bättre...


Puss på Er..

Av Catharina - 17 juli 2008 15:27

Ojojoj, vad jag är seg idag, känns som tiden står still, denna dagen har varit ovanligt trög och seg.. Och nu är det ingen här som livar upp stämningen heller.. Som förut.. =(

Har precis haft lunch, eller ja lunch och lunch kan man väl inte kalla det precis, stressa hem, insåg att det inte fanns någon mat hemma, ut med vovven en snabbis, upp till mor och kolla om hon hade någon mat som går fort, joo, en creeps med champinjonstuvning, smällde in den i mikron tills det började poffa.. ut med den, in i käften, Arrrhh,, Snorhett.. Kunde inte äta på 10 minuter,, Efter många om och men så hade den slunkit ner, Var jag mätt ?? Nej.. Åkte hem igen, till ja, ingen nytta, för det fanns ju ingen mat där förut, skulle det ha flygit dit mat under tiden jag var där eller ??? Pucko.. Bara åka tillbaka till jobbet och äta nåt päron.. Haha.. Kul, med tanke på att jag inte åt någon frukost heller.. Nee.. Inte undra på att man är trött och slö, har ju för tusan inte fått i sig nån energi idag..




Av Catharina - 16 juli 2008 17:10

Nu är det bara 50 minuter kvar tills även denna dagen är avklarad, och en dag närmare helg.. Skönt..

Ska iväg och hämta Rasmus när jag har slutat, och dragit i mig den tidignämnda färdigrätten, hehe, vi ska iväg och fiska som det lät,

Men det är klart, han är ju väldigt låst när han har två armar i gips, kan inte vara skoj.. Lider med dig doodin..

Ringde igårkväll och skulle höra vad han ville ha för kvällsis, Chockladpuffar skulle det vara, skönt att ha en anledning att köpa dom för en gångs skull..

Sen blir det nog att hyra en film och krypa ner i soffan och bara mysa.. Nu har man också anledning att hyra animerade barnfilmer.. Hehe, känns juh lite muppigt annars juh..

Men jag måste villigt erkänna, är en sucker för Disney, när vi bodde i huset förut och skaffa en sån där boxer så kunde man ju få hem bara Robert eller Robert med tillval, Robert fick komma men även då Disneychannel.. hehe..


Well Peace Out

Av Catharina - 16 juli 2008 15:30

Har varit helt lyrisk sen jag var på Konsum och handla i förrgår, köper man 2 st Felix färdigrätter så får man Grey's Säsong 1 för endast 99 kr. =) =)

Ordinarie pris låg på 299 kr, värsta kapet. Så igår susa man iväg och brände sina sista små kronor på en sån låda. Har reggat beställningen idag, man skulle skriva in EAN-koderna och få en kod som man sen skulle ange på cdon.com, gjorde det, gick till kassan. Då var det sommarrea på Säsong 1 så den kostade bara 129.-

Jaaa, men vad snällt, fick 30:- rabatt istället för de 200 som det stod på foldern... HumHum,, Men man slapp juh fraken också iof..

Jaja, 1-3 arbetsdagar skulle det ta, hoppas verkligen att den kommer innan helgen,, 9 avsnitt Grey's, ja tack.. =) 9 härliga timmar..


Haha, insåg precis hur jävla lam och lat jag lät där.. *asg*



Av Catharina - 15 juli 2008 09:23

Jahapp, då var det tisdag och n sitter man här på jobbet igen, helt knäppt att man är så pigg som man är ändå, gick inte och la mig förns vid 4-5 imorse, klockan ringde sedan kl 7, så med lite tur fick jag väl 2 ½ timme inatt.. Jag kan ju tillägga att det var en himla tur att man gick upp när man gjorde imorse, la märke till en underlig lukt när jag skulle gå till köket för det vanliga morgonkaffet och ciggen.. Vart helt förskräckt och lite arg om jag ska vara ärlig (tänk på att jag var nyvaken) Rebell hade spytt på både mattan i köket samt i hallen, sedan lyckas kliva i det för att sedan sprida ut det lite överallt.. God Morgon!! Väldigt trevligt uppvaknande.. Verkligen, inte.. Så det var ju bara börja städa det, bära ut mattor och skura golv, klockan 7 på morgonen, tror ni jag var lagomt nöjd eller ???

Hoppas man bara slipper börja om med städningen när man kommer hem på lunch senare, så kul är det faktiskt inte..


Well, Over and Out.. For now,,



Av Catharina - 11 juli 2008 11:18

Ovido - Quiz & Flashcards