Alla inlägg under mars 2011

Av Catharina - 25 mars 2011 23:57

Halloj..


Var ett tag sen jag var här nu, ett under att jag ens mindes mitt lösenord hit, men tydligen så gjorde jag det.. :)


Hur har ni haft det ?


Själv har jag varit med om en riktig känslomässig berg- och dalbana den senaste tiden, därför sökte jag mig nog hit, kände att jag behövde vädra mig lite..

Det är mycket som har hänt i mitt liv, många utav er vet det mesta redan, men det är inte många som vet vad som har hänt den senaste tiden, antagligen har ni bara märkt att jag har vart mer frånvarande, mer lättirriterad än vanligt, och jag lovar, jag har haft mina anledningar, jag har inte bara vart en argbigga.. :P


Vi kan börja med ett av mina pågående problem, tänk dig att du har en vän, en vän som vet allt om dig, som känner dig utan och innan, som känner dig bättre än vad du själv gör, som du alltid umgås med, som du kan vara dig själv med och som du litar på totalt..

Tänk dig då även när denna "sanna" vännen börjar vända dig ryggen, vilket totalt nederlag du möter, allt du har kunnat bolla, berätta, vara glad över, bli glad över, allt detta är bara bortblåst, finns knappt längre, visst vi pratar, men vi varken umgås längre eller har samma tillförlit, inte jag iaf,.

Jag bad ganska nyligen om hjälp i en jobbig situation jag hade, jag berättade om allt som hade hänt, och om det som skulle hända, och att jag var knäckt, tror ni att jag hörde något från denna vän, ett telefonsamtal, ett sms, vad som helst, nej det gjorde jag inte, och när jag väl tog kontakt, fick jag då ett, hur gick det med det här, eller hur mår du nu efter det som hänt, nej det fick jag inte, och jag förstår inte hur man plötsligt kan bli så känslokall, och inte bry sig ett dugg,,

Denna vän kan jag säga vet nästan allt om mig, och jag vet väldigt mycket om denne också, men en dag var det bara borta, jag förstår inte..


Och jag förstår inte heller varför jag försöker, jag försöker hela tiden få kontakt, men det känns ganska lönlöst, jag får ingenting tillbaka.. 

Jag vet inte vad jag har gjort dig för att du ska ha en anledning att bete dig såhär, jag har aldrig gjort dig illa..

Ovido - Quiz & Flashcards