Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Catharina - 21 juli 2009 23:03

En liten kvällspromme innan det blir sängen och Paradise.. =)

Av Catharina - 21 juli 2009 19:05

Fy Fan , nu är jag sne alltså.. Som jag skrev i förra inlägget så går juh jag på GI nu, vilket gör att från början blir man väldigt gottesugen eftersom att man inte får i sig nå socker alls..

Mmm,så då bestämde jag mig för att göra något gott till ikväll, kollade GI-recept och bestämde mig till slut för att göra en hemmagjord chokladpudding med färska hallon och vaniljgrädde.. Mmm, hade juh bara grädden hemma vilket gjorde att jag var tvungen att åka ut och handla, skrev upp inköpslistan, som såg ut såhär..


(springer just nu och letar den förbannade inköpslistan som märkligt nog försvunnit fast jag kom hem för 15 min sen, vilket just inte gör mig mer förbannad, fan snart skiter jag i den där jävla chokladpuddingen)


(nu så)


gelatinblad

100 g mörkchoklad 70 %

2 dl kesella

1 vaniljstång

3 dl hallon

Mjölk


Åkte iväg på Konsum, brukar juh handla där, står vid kryddorna där vaniljstängerna brukar finnas, finns det nå vaniljstänger eller, nä, dom var inte ens slut, dom fanns fan inte.. Nänä, går iväg till mejeridisken och ska hämta kesella, tror ni det finns vanlig jävla kesella eller, nä jordgubb/vanilj finns,men det kan jag juh inte köpa, det är juh totalt fullsmockad med socker,,

Nä, då blir jag så jävla less så då lämnar jag korgen och åker på ica istället..

Ställer mig och kollar efter fruktsockret,nä finns inget, nähä, men det hade dom iaf på konsum.. Struntar i det och går och hämtar vaniljstången, går och greppar den sista kesella naturell och mjölk som fanns i kyldisken, men är fortfarande så jävla irriterad på det där med fruktsockret.. Jaja, går till frysdisken och ska hämta hallon, för det fanns inga färska, varken på konsum eller ica.. Tror ni att ica ens hade hallon eller, nä, men det hade konsum det med,, Men hallå, måste dom dela upp sig sådär, man vill juh fan kunna handla allt på ett och samma ställe.. Hämtar chokladen och är påväg till kassan , men kan fan inte släppa tanken på fruktsockret, vill fan inte åka på konsum igen bara för det där fruktsockret.. Hittade på "nyttiga avdelningen"..

Puh, skönt, går till kassan och betalar, sätter mig i bilen igen, kommer på att jag hade juh fortfarande inga hallon, så jag var juh ändå tvungen att åka på konsum och köpa det då..


Ja, kommer hem och ska sätta igång, läser enligt receptet och på den första raden står det så fint " lägg gelatinbladen i blöt i vatten "

Jaha, då hade jag glömt det, eller inte sett, inte fan vet jag, men det stod lixom längst upp på listjävlen..

Blir så jävla less så jag behöver en kopp kaffe och en rök, värmer på kaffet och ska öppna det där jävla mjölkpaketet, tror ni jag får upp det eller, nää, nu måste jag hitta en sax också... Åååhhhh...


Jag åkte till affären 18.10 för att inte missa 2 ½ män kl 18.30, tror ni jag hann hem eller, vem fan kunde tro att det nästan ska ta en timme och handla det där lilla.. Fy fan.. Och nu sitter jag bara här och vet inte om jag orkar åka ut igen,, Är så himla less och irriterad..

Av Catharina - 21 juli 2009 15:05

Varför måste alla gå och bli gravid och få bebisar överallt, det är juh så man blir lite avis.. Bebisar är juh det mysigaste som finns,,

Men riktigt än är det inte dags för min del, får nog vänta ett tag till..

Men man längtar juh ändå,, =)

Av Catharina - 21 juli 2009 14:13

Herregud, vilket pissväder, det regnar juh fan i stort sett dygnen runt nu.. Dags för lite sol kanske ??

Och jag har åter igen börjat om med min GI- kur, fuskade förra gången så det gick inte så bra.. =P Jag går ner ungefär 0.6 kilo per dygn, vilket innebär att om det fortsätter lika de två närmaste veckorna så har jag gått ner 8.5 kilo,, =) Och då är det mesta gjort =)

Måste juh ta tag i mig själv nu och få bort dessa sambokilona jag gick på mig för flera flera år sen,, =/ Så nu är det slut på fusk och sånt..

Nu du ska jag komma i mina gamla jeans igen.. Jag har en himla stor hög av dom som jag inte har kunnat rört på flera år nu.. Nere vid 53-55 då är jag nöjd.. Ska nog gå det här, önskar bara det kunde sluta vara sånt skitväder, är inge skoj att ut och röra på sig heller när det kallt, grått och regnigt ute.. Men men, vad gör man, det är bara att masa sig ut det..


Hade bäst,,,

Pussen,,

Ovido - Quiz & Flashcards