Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Fy Fan...

Av Catharina - 21 juli 2009 19:05

Fy Fan , nu är jag sne alltså.. Som jag skrev i förra inlägget så går juh jag på GI nu, vilket gör att från början blir man väldigt gottesugen eftersom att man inte får i sig nå socker alls..

Mmm,så då bestämde jag mig för att göra något gott till ikväll, kollade GI-recept och bestämde mig till slut för att göra en hemmagjord chokladpudding med färska hallon och vaniljgrädde.. Mmm, hade juh bara grädden hemma vilket gjorde att jag var tvungen att åka ut och handla, skrev upp inköpslistan, som såg ut såhär..


(springer just nu och letar den förbannade inköpslistan som märkligt nog försvunnit fast jag kom hem för 15 min sen, vilket just inte gör mig mer förbannad, fan snart skiter jag i den där jävla chokladpuddingen)


(nu så)


gelatinblad

100 g mörkchoklad 70 %

2 dl kesella

1 vaniljstång

3 dl hallon

Mjölk


Åkte iväg på Konsum, brukar juh handla där, står vid kryddorna där vaniljstängerna brukar finnas, finns det nå vaniljstänger eller, nä, dom var inte ens slut, dom fanns fan inte.. Nänä, går iväg till mejeridisken och ska hämta kesella, tror ni det finns vanlig jävla kesella eller, nä jordgubb/vanilj finns,men det kan jag juh inte köpa, det är juh totalt fullsmockad med socker,,

Nä, då blir jag så jävla less så då lämnar jag korgen och åker på ica istället..

Ställer mig och kollar efter fruktsockret,nä finns inget, nähä, men det hade dom iaf på konsum.. Struntar i det och går och hämtar vaniljstången, går och greppar den sista kesella naturell och mjölk som fanns i kyldisken, men är fortfarande så jävla irriterad på det där med fruktsockret.. Jaja, går till frysdisken och ska hämta hallon, för det fanns inga färska, varken på konsum eller ica.. Tror ni att ica ens hade hallon eller, nä, men det hade konsum det med,, Men hallå, måste dom dela upp sig sådär, man vill juh fan kunna handla allt på ett och samma ställe.. Hämtar chokladen och är påväg till kassan , men kan fan inte släppa tanken på fruktsockret, vill fan inte åka på konsum igen bara för det där fruktsockret.. Hittade på "nyttiga avdelningen"..

Puh, skönt, går till kassan och betalar, sätter mig i bilen igen, kommer på att jag hade juh fortfarande inga hallon, så jag var juh ändå tvungen att åka på konsum och köpa det då..


Ja, kommer hem och ska sätta igång, läser enligt receptet och på den första raden står det så fint " lägg gelatinbladen i blöt i vatten "

Jaha, då hade jag glömt det, eller inte sett, inte fan vet jag, men det stod lixom längst upp på listjävlen..

Blir så jävla less så jag behöver en kopp kaffe och en rök, värmer på kaffet och ska öppna det där jävla mjölkpaketet, tror ni jag får upp det eller, nää, nu måste jag hitta en sax också... Åååhhhh...


Jag åkte till affären 18.10 för att inte missa 2 ½ män kl 18.30, tror ni jag hann hem eller, vem fan kunde tro att det nästan ska ta en timme och handla det där lilla.. Fy fan.. Och nu sitter jag bara här och vet inte om jag orkar åka ut igen,, Är så himla less och irriterad..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catharina - 18 juni 2011 00:33

Fan vad less jag blir på detta, vet inte vart jag ska vända eller vrida mig, vem jag ska lyssna på eller inte.. Önskar att det vore ett enkelt sätt att lösa detta på.. Men nitlotten har suttit gjutad sen födslen..  ...

Av Catharina - 25 mars 2011 23:57

Halloj..   Var ett tag sen jag var här nu, ett under att jag ens mindes mitt lösenord hit, men tydligen så gjorde jag det.. :)   Hur har ni haft det ?   Själv har jag varit med om en riktig känslomässig berg- och dalbana den senaste tiden...

Av Catharina - 12 maj 2010 20:50

Jahapp, ska man kanske skaffa sig lite ork att börja blogga igen ? Var juh ett bra tag sen sist nu, men jag har varken haft tid, lust eller ork faktiskt om jag ska vara riktigt ärlig.. Men att jag ens tittade in här är juh faktiskt någonting possitiv...

Av Catharina - 5 februari 2010 20:07

Har märkt att jag är en ganska skadad människa..

Av Catharina - 20 januari 2010 19:15

Måndag, ny vecka, ny dag.. Jobbade hela dagen och kom hem och la mig en sväng på sängen och hörde hur de plingade till ute i köket, och eftersom jag är så himla nyfiken av mig så var jag juh bara tvungen att gå upp och kolla vem det var, då var det...

Ovido - Quiz & Flashcards